ساندر با اشاره به آمار قابل‌توجه فروش خودروهای برقی، معتقد است که سهم 25 درصدی این نوع خودروها از بازار اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی، تنها آغاز راه است و در سال 2025 شاهد درخشش هرچه بیشتر آن‌ها خواهیم بود. او برای اثبات ادعای خود، به موفقیت چشمگیر ID.7 در آلمان و نروژ اشاره می‌کند که در این کشورها به ترتیب پرفروش‌ترین خودروی بدون آلایندگی و پرفروش‌ترین خودروی برقی لقب گرفته است.

اما در سوی دیگر میدان، جدیدترین گزارش کانسومر ریپورتز، چالشی برای ادعای ساندر ایجاد می‌کند. این گزارش از 42 درصد مشکلات بیشتر در خودروهای برقی نسبت به مدل‌های بنزینی خبر می‌دهد. با این حال، ساندر با قاطعیت بر ضرورت آشنایی عملی خریداران با این نوع خودروها تأکید دارد. او معتقد است که تردیدکنندگان باید یک روز کامل را با خودروهای برقی رانندگی کنند تا از نزدیک مزایای انکارناپذیر آن‌ها مانند راحتی، سادگی و سرعت شارژ را تجربه کنند. به گفته ساندر، این تجربه عملی، کلید تغییر ذهنیت‌ها و غلبه بر تردیدها است.

مدیر فروش فولکس‌واگن در ادامه، با اعتمادبه‌نفس، ID.3 را از جنبه‌های کلیدی از رقبای سرسختی مانند تسلا مدل Y، فولکس‌واگن گلف و بی ام و i4 برتر می‌داند. او به طور خاص به نسخه GTX این هاچبک برقی اشاره می‌کند که با توان پیمایش بیشتر نسبت به مدل Y و عملکرد فنی بهتر از گلف GTI، رقیبی جدی در بازار خودروهای برقی به شمار می‌رود. همچنین زمان شارژ 10 تا 80 درصد باتری آن نیز کمتر از بی ام و i4 است که مزیتی قابل توجه محسوب می شود.

اما برگ برنده فولکس‌واگن در این رقابت، مدل‌های ارزان‌قیمت ID.2 و ID.1 هستند. ساندر با شور و هیجان خاصی درباره ID.2 صحبت می‌کند و معتقد است که این خودرو با قیمتی کمتر از 26 هزار دلار، انقلابی در بازار خودروهای برقی ایجاد خواهد کرد و قواعد بازی را به نفع خودروهای الکتریکی تغییر خواهد داد. ID.1 نیز با قیمتی کمتر از 21 هزار دلار در راه است تا دسترسی به خودروهای برقی را برای عموم مردم آسان‌تر کند.

علاوه بر این، فولکس‌واگن برنامه‌ای بلندپروازانه برای گلف، نماد تاریخی خود، دارد. نسل نهم این خودروی محبوب، فقط به‌صورت برقی عرضه خواهد شد و تولید آن در کارخانه ولفسبورگ آلمان، جایی که نسل فعلی گلف با پیشرانه‌های درون‌سوز مونتاژ می‌شود، انجام خواهد شد. البته تولید مدل‌های بنزینی گلف تا سال 2027 در آلمان و تا چندین سال بعد در مکزیک ادامه خواهد داشت تا طرفداران مدل‌های درون‌سوز نیز همچنان گزینه‌ای برای انتخاب داشته باشند. فولکس‌واگن حتی احتمال ادامه عرضه گلف نسل هشت تا سال ۲۰۳۵ را رد نکرده است.

در مجموع، فولکس‌واگن با عزمی راسخ و با تکیه بر تجربه عملی خریداران، ارائه مدل‌های جدید و ارزان‌قیمت و حفظ نمادهای تاریخی خود در قالب الکتریکی، به دنبال تسخیر بازار خودروهای برقی است. آیا این خودروساز آلمانی موفق خواهد شد تردیدها را از بین برده و سهم خود را در این بازار رو به رشد افزایش دهد؟

آینده صنعت خودروسازی به کدام سو می‌رود؟ آیا دوران خودروهای بنزینی به سر رسیده است؟ شما چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.