طراحی ظاهری:

همانطور که قبلا هم مشاهده کردید چری تقریبا به یک امضای در بحث طراحی رسیده  و با یک جلو پنجره نسبتا بزرگ به همراه قطعات کروم کاری شده شروع به طراحی کرده . چراغ ها با تکنولوژی LED و گرافیک و ظاهر خوبی رو دارن و ترکیبشو با جلو پنجره نمای جلویی این ماشینو تا حدی بزرگ و قدرتمند جلوه داده . خطوط تیز و منحی به صورت ترکیبی در طراحی این ماشین استفاده شده و در کنار سادگی جلوه خوبی به ماشین داده . در نمای عقب تیگو 8 هم چراغ هایی کماکان با گرافیک خوب و طراحی قابل قبول عامه پسندی رو داریم که با 2 خروجی اگزوز مستقل و اسپویلر عقب و مقداری بزرک دوزک.

 

 

کابین:

وارد کابین این خودرو که میشید حتما متوجه همکاری عمیق چری با بیل خواهید شد . چرا که این حجم از امکانات رو فقط با بیل میشه ریخت تو ماشینا

کابین این خودرو بسیار جذابه و اولین چیزیم که خودنمایی میکنه مانیتور بزررررگ و یکپارچه با صفحه کیلومتر هست که کیفیت بالایی داره عملکردی بسیار خوب . در مجموع کابینی زیبا همراه با متریال با کیفیت و امکانات بسیار و فرمان ترند بازار معروف به D کات ، باعث شده حس لوکس بودن رو به خوبی القاء کنه و غم و قصه هاتونو فراموش کنید. امکانات هم تا جایی که جا داشته یه خط پایین تر بیشترشو نوشتیم.

شیشه بالابر های برقی اتوماتیک با پاور ویندوز، آینه های جانبی تاشو برقی گرمکن دار، آینه وسط الکتروکرومیک، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم  تهویه مطبوع اتوماتیک سه کاناله با تنظیمات جداگانه برای ردیف عقب، چراغ های جلو LED به همراه سیستم گردش نور در پیچ (AFS) و تنظیم ارتفاع اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین 360 درجه، کروز کنترل هوشمند، درب صندوق برقی به همراه سنسور سوئیچ (باز شدن خودکار درب صندوق هنگام نزدیک شدن سوئیچ به آن)، سیستم صوتی سونی با 6 بلندگو و مانیتور 10.25 اینچی لمسی، کول باکس کنسول میانی، شارژر وایرلس گوشی موبایل، صندلی های جلو با تنظیم برقی مجهز به سردکن و گرمکن، سنسور TPMS، شیفتر پشت فرمان، ترمز پارک برقی و اتوهلد

 

 

مشخصات فنی:

موتور این خودرو هم از نوع GDI توربو هست، 4 سیلندر 1.6 لیتری که 197 اسب قدرت در دور 5500 و 290 نیوتن متر گشتاور از دور موتور 2000 تا 4000 را به کمک یک جعبه دنده 2 کلاچه تر 7 سرعته در اختیار شما قرار میدهد که میتونه طی 8.9 ثانیه از حالت سکون ینی سرعت 0 تا 100 رو طی کنه و در نهایت به حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت سرعت برسه و با توجه به این توان فقط 6.8 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف میکنه که عالیه.

سیستم تعلیق مک فرسون در جلو داره و مولتی لینک درعقب که عملکرد نسبتا نرمی داره. ترمزاشم دیسکی خنک شونده هستن که به سیستم های ABS,EBD,BA مجهز میباشند

 

 

ایمنی:

تو بحث ایمنی هم الگوی بیل تکرار شده و جوری که استاندارد C-NCAP میخواسته به این ماشین 10 ستاره بده اما به ناچار 5 ستاره ایمنی دادن.

6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، سیستم کنترل پایداری ESP، کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC بخشی از تجهیزات ایمنی این خودرو هستن که یه خیلی هم رادار و سیستم های خودران بهش اضافه میشه که دیگه نگم براته. این دمو تشکیلات رادارو خودرانو بهش میگن آپشن های ایمنی ADAS که یه خط پایین تر بهش می پردازیم.

BSD: رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

LCA: سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین یا Lane Centering Assist

RCTA: رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

LDW: سیستم هشدار خروج از لاین (رادار بین خطوط) یا Lane departure warning

LKA: سیستم کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

ACC: کروز کنترل هوشمند تطبیقی یا Adaptive Cruise Control

TJA: سیستم کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

ICA: سیستم کمکی کروز هوشمند Intelligent Cruise Assistance

IHC: سیستم کنترل هوشمند نوربالا Intelligent High Beam Control

FCW: رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

AEB: ترمز اضطراری خودکار یا Autonomous emergency braking

 

 

تجربه رانندگی:

با نشستن پشت فرمان این خودروی 7 نفره جذاب اصلا احساس چینی بودن بهتون دست نمیده و کیفیت متریال صندلی های چرمی، فرمان دی کات دوربین 360 درجه، عایق بندی و ..... همه و همه مواردی هستند که حس یک خودروی کره ای یا ژاپنی رو بهتون القا میکنن.

در شروع حرکت هم با توجه به مشخصات فنی و انتظارات عملکردش خوبه و شتاب قابل قبولی داره، نرمه و تقریبا کم صدا

 

 

جمع بندی:

درمجموع تیگو 8 پرو خودروی قابل قبولیه و امکانات و مشخصات خوبی داره و البته که ایرادهایی هم بهش وارده که میشه به عدم استفاده از 2 دیفرانسیل، استفاده از موتور توربو شارژ که به صورت بلقوه بد نیست اما بالفعل خوب نیست اشاره کرد اما باتوجه به شرایط حاکم و قیمت های نجومی خودروهای کره ای و ژاپنی همینم غنیمته و حداقل شرکت مدیران خودرو توانایی تامین لوازم این خودرو را هرچند به قیمت های گزاف داره  

.

نکات مهم قبل از خرید:

تست رانندگی: قبل از خرید، حتما تیگو 8 پرو را تست رانندگی کنید تا از عملکرد و راحتی آن اطمینان حاصل کنید.

مقایسه با رقبا: تیگو 8 پرو را با سایر رقبا مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

گارانتی و خدمات پس از فروش: گارانتی و خدمات پس از فروش خودرو را بررسی کنید.

 

در صورت داشتن هرگونه سوال دیگر، در مورد تیگو 8 پرو یا سایر خودروها، در قسمت نظرات در خدمت شما هستیم.