جگوار تایپ 00 یک سوپر کوپه صورتی عظیم است که قلمرویی بین رولزرویس اسپکتر و تسلا سایبرتراک را مشخص می‌کند و پیش‌نمایشی از جهت‌گیری جدید شرکت است. اگرچه یک مدل به رنگ آبی لندن نیز وجود دارد.

 

جری مک‌گاورن، مدیر ارشد خلاقیت JLR می‌گوید: تایپ 00 بیان خالص فلسفه خلاقانه جدید جگوار است. این نتیجه تفکر خلاقانه، جسورانه و بی‌قید و بند و عزم راسخ است. این اولین تجلی فیزیکی ما و سنگ بنای خانواده جدیدی از جگوارها است که شبیه هیچ چیز دیگری که تا به حال دیده‌اید نخواهد بود.

شوخی نمی‌کند. تایپ 00، اول از همه، یک بیانیه عظیم است. از هر نظر. این خودرو سیاست طراحی جدیدی را معرفی می‌کند . تایپ 00 بیش از پنج متر طول دارد و اگرچه هنوز هم انحناهایی وجود دارد، اما سطوح آن صاف، تند و بی‌رحمانه هستند.

به خصوص قسمت جلویی، کمی زمان لازمه تا بهش عادت کنید، لوگوی جدید آزاردهنده در میان مجموعه‌ای از خطوط برجسته در یک دماغه که صخره ای را در علفزار نشان می‌دهد. در جای دیگر، تایپ 00 از یک گرافیک «خط‌ خورده» - مجموعه‌ای از خطوط افقی - استفاده می‌کند که درجلوی شیشه جلو و نمای عقب تکرار می‌شود و چراغ‌های عقب تمام عرض در بین خطوط پنهان شده‌اند.

کابین این خودرو به طرز چشمگیری عقب است و با وجود چرخ‌های 23 اینچی، قواعد مقدس استایل و تناسب را به حد خود می‌رساند. نمای جانبی یادآور خودروهای فوق لوکس دهه بیست و سی مانند بوگاتی رویال کلنر کوپه است، که بینی بلند نشان دهنده وجود یک موتور احتراق عظیم است. اما اینجا اینطور نیست.

به هر حال. تایپ 00 به نوعی موفق می‌شود این دسته از تأثیرات مختلف را برای خلق چیزی با تأثیر انکارناپذیر ترکیب کند. و این دقیقاً همان چیزی است که سازندگان آن قصد داشتند. همچنین به عدم وجود شیشه عقب توجه کنید، یک ترفند جسورانه که در حال حاضر در تولید Polestar 4 نیز وجود دارد. دوربین‌های دید عقب در «شمش‌های» برنجی در آن پنل‌ها در طرفین بدنه پنهان شده‌اند و با نشان تجاری «سازنده» تزئین شده‌اند. این تکنولوژی پیشرفته هنر دست است.

راستی، نام تایپ 00 نشان می‌دهد که شرکت برخلاف برخی از هیجانات رسانه‌های اجتماعی، کاملاً گذشته خود را کنار نگذاشته است. E-Type یکی از بهترین‌های تمام دوران است اما نکته این است که تقریباً از هیچ‌جا در سال 1961 آمد و ذهن همه را منفجر کرد. جگوار امیدوار است که شوک و وحشت مشابهی را در اینجا تجربه کند و ما با این موضوع موافق هستیم. و اما صفرها؟ خب، این ماشین صفر در جدول زمانی طراحی جدید است. و کاملاً برقی است، بنابراین در اگزوز (غیر موجود) صفر آلایندگی دارد.

اگر فکر می‌کنید ظاهر آن پرخاشگرانه است، به آنچه در پشت آن درهای پروانه‌ای مخصوص خودروهای مفهومی نهفته است نگاهی بیندازید. برنج، سنگ تراورتن و پارچه‌های نساجی نقاط تماس اصلی در اینجا هستند. عنصر سنگی به عنوان یک پایه عمل می‌کند که از صندلی‌ها و یک ستون فقرات مرکزی پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش ابزار و اطلاعات سرگرمی به صورت یکپارچه در دید ظاهر و ناپدید می‌شوند. تایپ 00 دارای تمام امکاناتیست است که از خودرویی تا این حد در قرن 21 انتظار دارید، اما همچنین به مد دیجیتال نیز تکیه می‌کند.

تایپ 00 به طور کامل یک خودروی علمی تخیلی است. در قسمت های مختلف خودرو اجزایی مرموز وجود دارد که در یکی از آنها در یک بخش خاص در کنار بدنه قرار دارد و حاوی سه نماد از مواد طبیعی است: برنج، تراورتن و آلباستر. یکی از این‌ها را در فضای اختصاصی در کنسول مرکزی قرار دارد و سرنشین می‌تواند فضای داخلی را تنظیم کند - نور محیط، صدا، عطر و گرافیک صفحه نمایش. جگوار می‌گوید این یک مفهوم جدید در شخصی‌سازی است و یک گام مهم نسبت به داشتن روکش چوب گردو به جای سیاه براق است. با توجه به نبود شیشه عقب، یک نمایشگر Clearsight جایگزین آینه دید عقب می‌شود.

گذشته از فضای داخلی و درهای پر زرق و برق، جگوار تاکید می‌کند که تایپ 00 به خودروی واقعی که قرار است در یک سال آینده ظاهر شود نزدیک است. همان تیم طراحی هر دو را انجام داده‌اند. تصاویری از یک خودروی آزمایشی استتار شده در حال گردش است و تأیید می‌کند که آن تناسبات خیره‌کننده دست نخورده باقی مانده‌اند. خودروی تولیدی یک GT چهار نفره با قیمت بیش از 120000 پوند خواهد بود، احتمالاً با درهای لولایی عقب به سبک رولز رویس یا فراری پوروسانگ (و در واقع مفهوم طولانی مدت اما بسیار زیبای جگوار R-D6 در سال 2003). یک پلتفرم جدید، JEA، خانواده تمام الکتریکی جگوار را تقویت می‌کند و بر فضایل سنتی سواری، هندلینگ و راحتی تأکید می‌کند. به ما وعده داده شده است که برد آن تا 478 مایل و مهم‌تر از آن 200 مایل در یک شارژ سریع 15 دقیقه‌ای باشد. خدا می‌داند که بسته باتری چقدر بزرگ یا سنگین خواهد بود.

در اینجا و اکنون، تیم 800 نفره جگوار چهار سال گذشته را صرف کار بر روی یک بازنشانی کامل کرده است. ریچارد استیونز، مدیر طراحی برند به ما می‌گوید: ما می‌خواهیم احساسات خالص را با تفکر منطقی متعادل کنیم. می‌خواهیم مردم بیشتر از آنچه فکر می‌کنند احساس کنند. ‘هیچ چیز را کپی نکنید’ ایده‌ای است که سر ویلیام لیونز مطرح کرد. تصور کنید هر روز با این موضوع در ذهن خود به سر کار بروید.

علاوه بر بازنگری کامل طراحی و تصویر برند، جگوار در حال «بازسازی رابطه مشتری» است. یک اکوسیستم دیجیتال جدید وجود خواهد داشت. نمایشگاه و نمایندگی سنتی خودرو را فراموش کنید، به هرمس، دیور یا لوئی ویتون فکر کنید. اولین فروشگاه برند انتخاب شده قرار است در پاریس، در قلب منطقه مد، افتتاح شود.

جگوار این خودرو را در میامی، در آغاز هفته هنری پرطرفدار شهر، رونمایی کرد، زیرا می‌خواهد با مخاطبان متنوع، جوان‌تر و خلاق‌تر که در آنجا جمع می‌شوند ارتباط برقرار کند.

جری مک‌گاورن در مورد این خودرو و کل مفهوم می‌گوید: ممکن است از تمام این اتفاقات و دگرگونی ها احساس ناراحتی کنید، اما این خوب است. ما باید به تکامل و مراقبت مداوم ادامه دهیم. زیرا جهان ساکن نیست.