محصولات چینی در چند دهه گذشته در زمینه طراحی، تکنولوژی، کیفیت و لوکس بودن پیشرفت چشمگیری داشتهاند. به حدی که آخرین برند ظهور کرده از جمهوری خلق چین، یعنی Maextro، فکر میکند میتواند با لوکسترین برندهای اروپا، از جمله رولزرویس، بنتلی و مایباخ، رقابت کند. مدل اول آن، S800، نوید شکوه و عظمت مشابه را با قیمتی بسیار کمتر میدهد.
برند تازه تأسیس Maextro، به هیچ وجه یک تازه وارد جسور نیست. این برند مشترک بین غول فناوری هواوی و خودروساز چینی JAC است. این همچنین چهارمین و جاهطلبانهترین عضو پروژه HIMA هواوی است و جایگاه خود را بالاتر از همکاریهای Stelato (هواوی/BAIC)، Luxeed (هواوی/Chery) و AITO (هواوی/Seres) قرار میدهد.
به عنوان مدل اول برای این برند نوپا، Maextro S800 پیش از عرضه بازار در بهار 2025 رونمایی شد. این سدان برقی به فرمول آزموده و تست شده لوکس پایبند است: کاپوتی بلند، خط سقف قوسدار که به صورت روان به عقب خودرو جریان مییابد، و فاصله بین دو محور که به اندازهای کشیده شده است که انگار چیزی برای اثبات دارد.
در حالی که صنعت خودروی چین به طور قابلتوجهی در زمینه طراحی پیشرفت کرده است، Maextro S800 به دام تکراری طراحی تقلیدی افتاده است. به جای ایجاد یک هویت جدید و جسورانه، این خودرو به شدت از کتابچه راهنمای لوکس اروپا وام گرفته است (و همیشه با موفقیت همراه نبوده است).
چرخهای دیسکی به طور غیرقابل انکاری از رولزرویس الهام گرفتهاند، ورودی سپر با کرومکاری شبیه به بنتلی است، و تزیین دو رنگ بیرونی فریاد مایباخ میزند. در مورد عقب خودرو، پروفیل کمی خمیده آن به طور ناخوشایندی یادآور پورشه پانامرا است. اما S800 چندین بخش انحصاری در طراحی هم دارد از جمله دستگیرههای درب با الگوی ستاره منحصر به فرد و نورپردازی LED پیچیده، اما این تزئینات برای پذیرفتن زیبایی این خودرو کافی نیست.
یو چنگدونگ ، مدیرعامل گروه کسبوکار مصرفکننده فناوری هواوی، اعلام کرد که Maextro S800 بزرگتر از 99.99 درصد خودروهای جادههای چین است. با طول 5480 میلیمتر، عرض 2000 میلیمتر و ارتفاع 1536 میلیمتر، با فاصله بین دو محور 3370 میلیمتر، S800 مطمئناً از نظر اندازه کمبودی ندارد.
ابعاد این خودرو بسیار شبیه به مرسدس مایباخ کلاس S است که به عنوان یک معیار برای مدل چینی عمل کرده است. با این حال، 65 میلیمتر کوتاهتر از رولزرویس گوست است، و اگر به دنبال سطحی از عظمت مانند فانتوم EWB هستید، به 502 میلیمتر اضافی نیاز دارید.
داخل خودرو، که تنها از طریق یک عکس تیزر دیده شده، به شکوه و عظمت اشاره دارد اما بسیاری از جزئیات هنوز مشخص نیست. سقف "آسمان پرستاره"، ویژگیای که از بهترینهای رولزرویس وام گرفته شده، فضایی آسمانی را ارائه میدهد، در حالی که مواد باکیفیت بالا برای روکشها هدفشان ارتقای جذابیت کابین است.
صندلیهای عقب نشاندهندهی طرح چهار صندلی است که برای کسانی که ترجیح میدهند سوار شوند تا رانندگی کنند، مناسب است. و از آنجایی که این یک سرمایهگذاری حمایتشده توسط هواوی است، میتوانید انتظار داشته باشید که آخرین فناوریها، از جمله یک سیستم کمک هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیتهای رانندگی خودران سطح ۳ را داشته باشد.
Maextro S800 که بر اساس پلتفرم هوشمند Tuling هواوی ساخته شده است، در مورد مشخصات کامل سیستم محرکه الکتریکی خود سکوت اختیار کرده است. انتظار میرود این جزئیات نزدیکتر به زمان عرضه بازار آن در بهار 2025 منتشر شود.
با این حال، یک چیز از قبل مشخص است؛ این خودروی برقی با هدف رقابت قیمتگذاری شده است. پیشفروش در چین هماکنون با سپردهای به مبلغ 20000 یوان (2800 دلار) آغاز شده است و انتظار میرود قیمت نهایی بین 1 تا 1.5 میلیون یوان (137800 تا 206700 دلار) باشد. این باعث میشود S800 مستقیماً در مقابل غولهایی مانند مرسدس بنز EQS و BMW i7 در بخش سدانهای لوکس برقی قرار گیرد.
نظرات