تفاوت ظاهری تیگو8 پرو مکس با نسخههای معمولی تیگو 8 پرو، تنها به موارد جزیی مانند افزایش ابعاد جلوپنجره با حاشیه بزرگتر، سپر جدید، گرافیک متفاوت چراغها و افزایش نامحسوس ارتفاع خودرو، محدود شده است
البته اگر به نمای عقب خودرو دقت کنید، تفاوتها این دو برادر، بسیار آشکارتر میشود چراکه تیگو8 پرو مکس، دارای چهار خروجی اگزوز شده، پسزمینه چراغ عقبش به رنگ مشکی درآمده، عبارت FOWNIX در بالای درب صندوق حک شده و همچنین لوگوی 390T نیز (که نشانگر گشتاور موتور است) در سمت چپ درب صندوق و لوگوی AWD نیز در سمت راست درب صندوق، نصب شده است.
اما در قسمت فنی، سه تغییر بسیار مهم در تیپ MAX رخ داده است؛ اولین تغییر فنی مهم، مربوط به حذف موتور 1.6 لیتری و استفاده از موتور جدید 2.0 لیتری است که باعث شده تا خروجی موتور، اعداد هیجانانگیزتری داشته باشند. ناگفته نماند که این موتور جدید همانند موتور قدیمی 1.6 لیتریاش، از تکنولوژی AVL اتریش بهره گرفته است. دومین تغییر فنی مهم، مربوط به سیستم محرکه خودروست. درحالیکه تیگو8 پرو معمولی از ساختار دیفرانسیلجلو استفاده میکند اما چری برای تیگو8 پرو مکس، از سیستم تمام چرخ محرک یا همان AWD بهره گرفته است که در آن، بسته به شرایط جاده و وضعیت چرخها، انتقال قدرت میان محورها بصورت الکترونیکی، کنترل میشود. به همین دلیل نیز چری، نام این سیستم محرکه را i-AWD گذاشته تا به هوشمند بودنش، تاکید بیشتری کند! سومین تغییر فنی مهم، مربوط به حالتهای رانندگی در تیپ MAX است. همانطور که میدانید در تیگو8 پرو معمولی، فقط 3 حالت رانندگی (شامل کامفورت+نرمال+اسپرت) قابل انتخاب است اما در تیپ MAX و به لطف داشتن سیستم محرکه AWD، تعداد حالتهای رانندگی به 6 عدد رسیده که عبارتند از: نرمال+اکو+اسپرت+برفی+گلآلود+آفرود. شرکت مدیران خودرو همچنین از اواسط بهار 1402، آپشنهای جدیدی را روی تیگو8 پرو مکس قرار داد و به این ترتیب، تیپ تازهای به نام IE را به بازار فرستاد. تیپ IE به لحاظ ظاهری و فنی، هیچگونه تفاوتی با تیگو8 پرو مکس معمولی ندارد ولی به لحاظ امکانات، دارای 4 ویژگی جدید است: 1. گرمکن فرمان 2. گرمکن صندلی عقب 3. دوربین ثبت وقایع 4. شیشههای جدید با عایق صوتی.
نظرات