این خودرو که به گواه اغلب کارشناسان و مجلات معتبر خودرویی ، زیباترین لِکسس تولید شده در دنیا و همچنین یکی از زیباترین خودروهای جهان به شمار میره ، در دسته خودروهای GT یا همون تورینگ قرار میگیره و به نوعی یک خودروی سوپر اسپرت اقتصادی زیر ۱۰۰ هزار دلار قرار میگیره
برخی از رقبای اون مرسدس بنز AMG GT ، بی ام و سری ۸ و پورشه ۹۱۱ هستند و دوتا از پوئن های مثبت این ماشین نسبت به اونها موتور تنفس طبیعی اون هستش که علاوه بر پایخگویی دقیق و سریع نسبت به پدال گاز ، یک صدای جذاب و گیرا داره که لذت رانندگی اسپرت رو چند برابر میکنه.
ویدئوی تست و بررسی
چیزی که تو این خودرو بسیار جذابه طراحی اون هست که تمامی احساسات شمارو درگیر میکنه.
با نگاه به هر زاویه ای یک حس در شما فعال میشه. حس آرامش، هیجان، احساس لوکس بودن، حس غرور و ..........
در نمای جلو با جلو پنجره دوکی شکل و بزرگ لکسس طرف هستیم که امتداد خطوطش به روی کاپوت منتهی شده و خطوط برجسته با الگویی از حرف L در همه جای خودرو نقش بسته.
چراغ های جلو با ترکیب دیلایت و خطوط درهم تنیده شده با همان الگو و در واقع دی ان ای معروف این روزهای لکسس جذابیتی دوچندان به خودرو بخشیده.
نمای کناری خودرو در عین سادگی به شکل ماهرانه ای حس هیجان رو انتقال میده و به خوبی عضله نمایی میکنه و با امتداد شیشه سرنشینان عقب به گلگیر عقب به سرعت نگاه رو به قسمت انتهایی ماشین میبره.
جایی که گوشه ای از خط چراغ عقب خودرو خودنمایی میکنه . چراغ خطر یا عقب این خودرو به نقطه قوت طراحی این خودرو تبدیل شده و توسط یک کاور کروم احاطه شده و چراغ های LED نواری در دل این کاور باهاتون حرف میزنه.اما قلب تپنده این شاهکار یک
موتور 5 لیتری تنفس طبیعی 8 سیلندره که 471 اسب قدرت در دور 7100 و 540 نیوتن متر گشتاور رو در دور 4800 تولید میکنه و این قدرت رو توسط یک گیرباکس 10 سرعنه اتومات به چرخ های عقب خودرو منتقل میکنه. این مجموعه با توجه به وزن 1900 کیلوگرمی خودرو و طراحی بسیار آیرودینامیک شمارو با 0 تا 100 4.5 ثانیه مثل یک گلوله به جلو شلیک میکنه.
ولی در مقایسه با رقبا درسته که گیربکس این ماشین عملکرد دقیقی داره اما نسبت به گیربکس ۸ سرعته ZF بی ام و و گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه PDK پورشه ضعیف تر عمل میکنه، اما نباید فراموش کنیم که این یک لِکسس هستش و مهمترین شاخصه اون نسبت به بقیه برندها استهلاک و افت قیمت کمتر هستش
در فضای داخلی هم با یک کابین تنگ طرف هستیم و با توجه به چینش صندلی ها که به صورت ۲+۲ هستش سرنشینان عقب فضای چندانی در اختیار نخواهند داشت و بیشتر مناسب دو کودک خواهد بود تا بزرگسال
و در انتها جذابترین بخش کابین این خودرو ینی کلاستر دیجیتال که به صورت فیزیکی جابه جا میشه
نظرات