خودرویی که ازش صحبت میکنیم در واقع یک نسخه ویژه مخصوص رکورد شکنی هست که نام کامل اون Bugatti Mistral "World Record Edition" هست.

 

موتور 8 لیتری 4 توربوی W16  بوگاتی قبل از بازنشستگی یک رکورد دیگر را به مجموعه قدرتمند خودش اضافه کرد و تونست رکورد حداکثر سرعت خودروی جاده ای روباز رو از آن خودش کنه.

مسترال با این نسخه بخصوص تونست به نهایت سرعت 453.9 کیلومتر در ساعت در مسیر آزمایشی Papenburg در شمال آلمان برسه تا اولین خودروی بدون سقفی باشه که چنین سرعتی رو به خودش دیده.

میسترال توسط متخصص بریتانیایی و برنده مسابقات لمانز، اندی والاس هدایت شد که در سال 2019 با بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس رکود اعجاب انگیز 490 کیلومتر در ساعت رو در کتاب گینس ثبت کرد.

میسترال فقط در 99 نسخه تولید و به فروش میرسه و از همان موتور 1578 اسب­‌بخاری بوگاتی شیرون سوپر اسپرت استفاده میکنه.

طراحی چراع ها و بدنه این مدل با الهام از مدل بسیار گران‌قیمت «La Voiture Noire» انجام شد و در بخش عقب هم، چراغ‌های ابرخودروی آینده این شرکت، Bolide ، را یادآوری می‌کند.

اما چرا بوگاتی از پیست پاپنبورگ به جای Ehra Lessien جایی که خانه رکوردهای سرعت قبلی بوگاتی بود استفاده کرد؟

خب همونطور که میدونیم بوگاتی دیگه تحت کنترل برند فولکس واگن نیست و به برند ریمک پیوسته و این مجموعه دیگه پیست Ehra Lessien را استاندارد نمی دونستن در نتیجه پیست پاپنبورگ رو جایگزین کردنند چرا که یک بخش 4 کیلومتری مستقیم داره و شرایط ایده آلی رو برای رسیدن به حداکثر سرعت و ثبت رکورد فراهم میکنه.

اما قبل از این رکورد سریعترین رودستر جهان توسط چه خودرویی ثبت شده بود؟

هنسی ونوم GT Spyder خودرویی که در سال 2016 به سرعت 425 کیلومتر برساعت رسید . اما جالبه که بدونید همیشه همه برندها در تلاش هستن تا از بوگاتی بهتر باشن، رکورد سریعترین رودستر جهان قبل از هنسی ونوم متعلق به بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ویتس بود و رکوردی بیش از 406 کیلومتر در ساعت رو به ثبت رسونده بود.

بوگاتی همیشه برای رکورد شکنی از نسخه ای به خصوص استفاده میکنه که با رنگ مشکی نارنجی به تولید میرسه که میسترال هم برای رکورد شکنی با این لباس ویژه تولید و رونمایی شد.