جتور T2
جتور T2 یک شاسی بلند 2 دیفرانسیل با طراحی جعبه ای شکل است که بر قابلیت های آفرودی اشاره ویژه ای دارد و در نگاه اول یادآور لندروور دیفندر میباشد که طراحی و ظاهر قابل قبولی را ارائه کرده.
چراغ ها به صورت مربعی و با فناوری LED کار شدند، قطعات پلاستیکی با رنگی متفاوت از بدنه انتخاب شده که در تمامی زوایای ماشین خودنمایی میکنند و حس و حال آفرودی بیشتری رو القا میکنند.
کابین این محصول حال و هوای لوکسی داره و با چرم مصنوعی با کیفیتی در قسمت رودری ها و صندلی ها طرف هستیم . داشبورد عضلانی و مالتی مدیا بزرگ و کلاستر دیجیتال از جذابیت های کابین هستند اما فرمان این خودرو به شکلی متفاوت طراحی شده همان استایل مربعی درش اجرا شده .
در بحث امکانات نسخه فول این خودرو امکانات خوبی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، پورت شارژ برای سرنشینان عقب، برق ۲۲۰ ولت در عقب خودرو، دسته دنده الکترونیکی، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای و… وجود دارد.
جتور T2 به پیشرانه ۲ لیتر توربو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۶۱ اسب و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد و انتقال قدرت به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته AT به هر چهار چرخ انجام می شود.
جتور X70 پرو
طرح کلی بدنه جتور X70 پرو درست مشابه جتور X70 پلاس یا همان فیدلیتی پرستیژ است و صرفاً در برخی بخش ها نظیر دماغه خودرو تغییراتی لحاظ شده است. جلوپنجره در نسخه پرو طرحی مشبک به همراه پرداخت های کرومی دارد و طرح سپر نیز تغییر کرده و المان های قرمزرنگ یا کرومی (بسته به تریم خودرو) به آن اضافه شده است.
در بخش داخلی جتور X70 پرو هم تغییرات جزئی است و به نظر می رسد نسبت به نمونه پلاس در راستای ارزان سازی صورت گرفته است. در نمونه فول آپشن این خودرو امکانات ایمنی و رفاهی نظیر شش کیسه هوای ایمنی، رادار نقطه کور، سیستم رانندگی بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خطی، سیستم اخطار برخورد از عقب، سامانه کنترل پایداری و کشش، سامانه جلوگیری از واژگونی، دوربین ۳۶۰ درجه، درِ صندوق برقی با سنسور حرکتی پا، سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، صندلی های برقی ردیف جلو به همراه گرمکن و سردکن، حافظه صندلی راننده، نورپردازی کابین، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، نمایشگر لمسی تنظیم سیستم تهویه، فناوری پاکسازی هوای کابین به همراه یونیزاسیون، پدل شیفتر، کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز پارک برقی – اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، دوربین ثبت وقایع و… را می بینیم.
جتور X70 پرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI با حداکثر قدرت ۱۸۸ تا ۱۹۷ اسب و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور به همراه جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر مجهز است.
جتور X70 پلاس یا سوئیست S07
جتور X70 پلاس که تحت برند سوئیست نام S07 به ایران آمده است، نسخه ای متفاوت و بسیار مدرن تر از فیدلیتی پرستیژ هست. این نسخه اگرچه فیس لیفت X70 است، اما از نظر حجم تغییرات به خصوص در نمای جلو، بسیار متفاوتتر است. در این مدل چراغ ها به روی سپر منتقل شده است و دی لایت های خودرو حالت خطی به خود گرفته اند. جلوپنجره نیز از دو طرف به چراغ های اصلی متصل شده است. در بخش عقب هم سپر و گرافیک چراغ ها دستخوش تغییرات شده است.
کابین X70 جدید هم در بخش پوسته بالایی داشبورد و بخش دریچه های تهویه، تغییرات را تجربه کرده و به روزرسانی شده است.
از امکانات این خودرو می توان به مواردی نظیر سیستم کمکی ترمز، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمز اضطراری داینامیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم پایش باد تایرها، دوربین عقب به همراه سنسور پارک جلو و عقب، سیستم آنتی ترپ، اتولایت، شش عدد کیسه هوا، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، رادار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از عقب، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد در هنگام تغییر خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار تصادف از جلو، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در شش جهت به همراه گرمکن و سردکن، صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت به همراه گرمکن و سردکن، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، تریم چرم داخلی، حافظه صندلی راننده، نور محیط داخل کابین، صفحه مانیتور، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع رانندگی، هشت عدد بلندگو، کلاستر دیجیتال، دی لایت، فرمان دی کات قابل تنظیم در چهار جهت، حالات رانندگی اقتصادی و اسپرت و نرمال، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درِ صندوق توسط حرکت پا، درِ برقی صندوق عقب با قابلیت تشخیص مانع، سقف پانوراما، آینه های کناری جمع شونده اتوماتیک به همراه گرمکن و خوشآمدگویی، تغییر زاویه آینه های کناری به صورت خودکار هنگام حرکت به عقب، حافظه آینه های کناری، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه برای سرنشینان عقب، سیستم کنترل تهویه مطبوع هوای مستقل برای ردیف عقب، دریچه در داخل باکس وسط جهت سرد و گرم نگه داشتن، فیلتر تصفیه هوای داخل کابین و تصفیه هوا با یون منفی اشاره کرد.
سوئیست S07 به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور به همراه جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر مجهز است.
سوئیست S09
در نمای جلوی سوئیست S09 یا همان جتور X90 پرو، چراغ های به هم پیوسته خطی را شاهد هستیم و جلوپنجره مستطیلی و بزرگ موسوم به جلوپنجره آبشاری، از لبه پایین این چراغ ها آویزان شده است. چراغ های اصلی نیز در دو طرف سپر کار شده اند و به طور کلی، در نمای جلوی خودرو، خطوطی به نسبت صاف و اتوکشیده را شاهد هستیم. با نگاه به نمای کناری متوجه می شویم که طراحان جتور سعی کرده اند دو پارامتر لوکس و اسپرت را در کنار هم به بیننده القا کنند. خطوط متعدد روی درها و گلگیرها این نما را اسپرت کرده اند و کرومکاری دور پنجرهها سعی بر لوکس نشان دادن خودرو دارند.
در نمای عقب چراغ ها با نواری باریک به یکدیگر متصل هستند و سپر و خروجی های اگزوز هم طراحی خوب و هماهنگی دارند.
از امکانات این خودرو می توان به رادارهای موسوم به ADAS، شش ایربگ، سردکن و گرمکن جلو، گرمکن عقب، گرمکن فرمان، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز اضطراری، سقف پانوراما، صندلی های جلوی برقی، تریم چرمی، رادار DOW، نورپردازی کابین، تهویه اتومات دو ناحیه ای و… اشاره کرد.
در بخش فنی، برای سوئیست S09 دو پیشرانه متفاوت در نظر گرفته شده است. نمونه اول، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۷ اسب قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه هم اکنون در ایران در خودروهایی چون فونیکس FX، آریزو ۶ جی تی، تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرومکس، فیدلیتی پرستیژ و… مورد استفاده قرار گرفته است. نمونه دوم، همان پیشرانه ۲ لیتری ۲۵۴ اسبی و ۳۹۰ نیوتن متری است که در خودروهای تیگو ۸ پرومکس و آریزو ۸ شاهد استفاده از آن هستیم. جعبه دنده هر دو مورد نیز از نوع ۷ سرعته دو کلاچه تر هست.
نظرات