هوندا CB 500X که اخیرا وارد ناوگان راهور شده از یک موتور 2 سیلندر ۴۷۵سی سی آب خنک به همراه رادیاتور بهره میبرد که توانایی تولید ۵۰ اسب­‌بخار قدرت در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۴۵ نیوتن متر در دور موتور ۷۰۰۰ دور در دقیقه را دارا میباشد.

 

 

گیربکس مورد استفاده در این موتور ماجراجو ، ۶ سرعته غیر اتوماتیک میباشد و ارتفاع صندلی آن از زمین ۸۳۵ میلیمتر است که با توجه به ابعاد بزرگش شرایط قابل قبولی دارد و به سرنشین اجازه سوار و پیاده شدن تقریبا راحت را خواهد داد

اما برای افرادی که قد ۱۷۵ سانتی متر کمتر دارند اصلا مناسب نخواهد بود.

سایز لاستیک جلو 110/80 R19 و سایز لاستیک عقب 160/60 ZR17 است.

وزن خالص این موتور ۱۹۹ کیلوگرم و ظرفیت باک بنزینش ۱۷/۵ لیتر میباشد

 



ویژگی های هوندا CB500X


شاسی، سیستم تعلیق و ترمز شامل تعلیق عقب Monoshock، تعلیق تلسکوپی فورک جلو، ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب دیسکی، نوع قاب بدنه الماسی، بال های جانبی، مواد بدنه فولادی و نوع صندلی دو پله است.

 

 

از ویژگی های کنسول می توان به کیلومترشمار دیجیتالی، سرعت سنج و دور موتور دیجیتالی سرعت سنج دیجیتالی، نشانگر تغییر روغن و یک کامپیوتر سفری اشاره کرد.

 

 

قیمت جهانی این موتور ۷۱۹۹ دلار میباشد

رقبای هوندا CB500X
رقبای CB500X عبارتند از: Kawasaki Versys 650 و CFMoto 650MT

 

این موتورسیکلت که در سال 2013 معرفی شد ، یکی از اولین موتور های ادونچری بود که هوندا برای ساخت در تایلند انتخاب کرد ، اما نمی توان هیچگونه افتی در کیفیت ساخت تشخیص داد چون مهندسین کمپانی هوندا با نظارت جز به جز و حساسیت های زیاد ، پروسه تولید را تحت کنترل دارند.

 



همچنین جالب است بدانید که قبل از ورود این موتور سیکلت ها به شهر تهران ، تمامی افسران پلیس که قرار بود این موتور در اختیارشان قرار بگیرد ، در پیست آزادی تهران آموزشهای لازم را دیده اند

نویسنده : سردبیر وبسایت توربو شارژ - سعید اشرفی