وقتی کوروت به سبک پَسَدنا بازطراحی می‌شه
ایده از کجا شروع شد؟ جنرال موتورز تصمیم گرفت با کمک استودیوهای طراحی بین‌المللی خودش، کوروت رو وارد دنیای آینده کنه. اولین طرح مفهومی در بریتانیا رو شد، اما حالا نوبت تیم پَسَدناست؛ شهری توی دل جنوب کالیفرنیا که طراح‌هاش نه‌تنها ماشین می‌سازن، بلکه آینده رو کِش می‌دن!

بریان نِسبیت (معاون طراحی جهانی GM) گفته:

«می‌خوایم آینده رو شکل بدیم، نوآوری رو به جلو ببریم و امکاناتِ هنوز‌اتفاق‌نیفتاده رو کشف کنیم.»

خب بله، و چی بهتر از کوروت برای این کار؟

ظاهر آینده‌نگر، ریشه‌های کلاسیک
حالا بریم سراغ اصل جنس. طراحی بیرونی دقیقاً جاییه که چشم‌هات از حدقه درمیاد:

فرم بدنه افراطی و گسترده، ولی با کابینی جمع‌وجور و مینیمال.

سقف یک‌تکه که از جلو لولاش باز می‌شه و کل بخش بالایی ماشین رو مثل کاکون بالا می‌بره — چیزی بین ماشین اسپرت و سفینه فضایی!

الهام از شبیه‌سازهای ریسینگ، ولی با دی‌ان‌ای وفادار به کوروت‌های اصیل.

اگه یه روز بخوای باهاش تو پیست آزادی بچرخی، فقط کافیه سقف رو برداری و تبدیلش کنی به یک هیولای سبک‌وزن پیست‌خور!

داخل کابین: مینیمال، هوشمند، راننده‌محور
طراحی داخل هم دقیقاً به هدف زده: همه‌چیز برای راننده طراحی شده، نه سرنشینان غرغروی عقب! صفحه‌نمایش‌ها کاملاً کاربردی‌ان و فقط اطلاعات ضروری نشون می‌دن. یه هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده هم داری که تو سرعت بالا، فقط چیزای مهمو جلوی چشت می‌ندازه؛ نه فالوئرای اینستاگرام رو!

مشخصات فنی (تا جایی که می‌دونیم!)
این کانسپت، قراره تولید نشه (فعلاً!) ولی GM چند تا نکته‌ی فنی جذاب رو لو داده:

بخش مشخصات
شاسی بدنه‌ی تونلی با شاسی فیبرکربن سبک
آیرودینامیک اسپویلر فعال و ترمز هوایی (Air Brake)
چرخ‌ها جلو ۲۱ اینچ – عقب ۲۲ اینچ
باتری پک Tشکل پریسماتیک – برای مرکز ثقل پایین‌تر و جریان هوا بهتر
ابعاد ارتفاع: ۱۰۵۱ میلی‌متر / عرض: ۲۱۸۴ میلی‌متر / طول: ۴۶۶۹ میلی‌متر

یعنی یه هیولای زمینی در لباس یک ققنوس دیجیتال!

جمع‌بندی توربوشارژی!
شورولت با California Corvette داره نشون می‌ده که نه‌تنها به گذشته‌اش افتخار می‌کنه، بلکه برای آینده‌اش نقشه داره. این ماشین، نه فقط یه طرح کانسپته، بلکه بیانیه‌ایه از طرف GM که می‌گه: «ما هنوز حرف زیاد داریم!»

البته، حیف که مثل خیلی از کانسپت‌های خفن، احتمال تولید نداره. ولی تو دنیای اتومبیل، گاهی دیدن آینده هم به اندازه‌ی راندن توش لذت‌بخشه.

سؤال توربوشارژی از تو!
اگه قرار بود فقط یک مدل کوروت با نگاه آینده تولید بشه، دوست داشتی نسخه‌ی کالیفرنیایی باشه یا اون یکی که در بریتانیا طراحی شده؟ چرا؟