طراحی ظاهری:

آریزو 6 پرو به لطف امضای جدید شرکت سازندش طراحی جذابی داره و مجهز به جلو پنجره بزرگی شده که تو نسل قبلی جلو پنچره در حد پراید خودمون بود . همین تغییر باعث شده که چهره خودرو کمی هیجان انگیزتر به نظر بیاد و تا حد هم اسپرت ولی خب با وجود سادگی های طراحی در قسمت های کناری این حس خیلی طول نمیکشه از بین میره، اما زمانی که به قسمت عقب آریزو 6 پرو میرسیم ( من دیگه آریزو 6 پرو رو نمینویسم میگم آریزو شما خودتون بگیرید ) دوباره اون حس هیجان برمیگرده و گرافیک و طراحی جذاب چراغ های عقب بر خلاف چراغ های جلو، فرم اسپویلر مانند در صندوق عقب خروجی اگزوز اونم 2 تا، آنتن کوسه ای، همه اینا یه جوری خودنمایی میکنن که انگار طراح عقب خودرو یکی دیگه بوده و اصلا چه نیازی به طراحی جلو بود همین عقبیرو جلو هم کار میکردن. ای بابا بگذریم.

 

کابین:

درو که وا میکنیم وارد آریزو میشیم دوباره هیجان زده میشیم اما باز طولی نمیکشه که اما و اگر تو ذهن شکل میگیره، کابین خوبه قشنگه اسپرتم هست اما جانمایی پنل لمسی اون وسط، کلاستر دیجیتال نچندان جالب ولی در عوض فرمان دی کات، تو دوزی 2 رنگ، دسته دنده نسبتا جالب، کیفیت تقریبا خوب قطعات و آپشنها به شرح زیر:

امکاناتی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک به همراه پاور ویندوز، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی، صندلی راننده 6 جهته برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر در 4 جهت، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش 10.25 اینچی تاچ، کلید های کنترل از روی فرمان، 6 بلندگو و یک ساب ووفر، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، دوربین 360 درجه، داریو مود (با حالت های اکو و اسپرت)، اتوهلد و ترمز پارک برقی از جمله آپشن های برجسته این خودرو هستند.

 

 

مشخصات فنی:

آریزو در قسمت قوای محرکه از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با توان 147 اسب در دور موتور 5500 و 220 نیوتن متر گشتاور از دور 1750 تا 4000 دور در دقیقه استفاده میکنه که قبلا هم تو محصولات دیگش بوده و چیز جدیدی نیست و این توان رو از طریق گیربکس CVT  با 9 دنده مجازی به چرخ های جلو منتقل میکنه تا آریزو بتونه شتاب 0 تا 100 کیلومتر 9.8 ثانیه ای رو ثبت کنه.

در قسمت سیستم تعلیق هم مک فرسون رو برای چرخ های جلو در نظر گرفته و در عقب هم نیمه مستقل میله پیچشی استفاده کرده. ترمزها هم همه دیسکی هستن اما ترمز های جلو خنک شونده و ترمزهای عقب ساده و به سیستم های ABS,EBD,BA مجهز هستند.

مصرف سوختشم 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر هست و باک 48 لیتری داره و از استاندارد آلایندگی یورو 5 هم برخورداره.

 

 

ایمنی:

برای ایمنی آریزو 6 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و جانبی و پرده ای در نظر گرفته شده و ستاره ایمنی مستقلی نداره و فقط میشه به نسل قبلی این ماشین رجوع کرد و گفت چون اون 5 ستاره داشته حتما اینم 5 ستاره داره البته از نوع C-NCAP ، انشالله که داشته باشه ولی خب یه سری آپشنای کمک راننده داره که گواهی میده که خودروی ایمنی هست مثل : سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر لاین و رادار هشدار ترافیک جانبی

 

تجربه رانندگی:

با توجه به سگمنت آریزو ماشین از نرمی قابل قبولی برخورداره و پکیج موتور گیربکسیش هم به خوبی نیازها رو تو این رده فیمتی بر طرف میکنه به صورتی که حس کم توانی القا نمیکنه، شتابگیری خوبه، تاخیر عملکرد در پدال حس نمیشه، ترمز گیری ماشین عملکرد فراتر از انتظاری داره و سیستم کنترل کشش هم در موارد مورد نیاز کارایی قابل قبولی داره اما زیاد قابل اعتماد نیست و گاهی حس در رفتن به جونتون میندازه

 

جمع بندی:

آریزو 6 پرو تو بازار رقبایی چون KMC J7 و رسپکت پرایم رو داره و اگه بخوایم صادقانه بگیم نمیتونیم صادقانه بگیم.

هر 3 خودرو خودروهای خوبی هستن و تقریبا در یه سطح و انتخاب بین این 3 تا بیشتر به سلیقه شما برمیگره اما با توجه به خدمات پس از فروش گسترده و بازار خرید و فروش داغ و آپشن های بیشتر از رقبا میشه گفت که آریزو خودروی منطقی تری برای خریداریست.

 

نکات مهم قبل از خرید:

تست رانندگی: قبل از خرید، حتما آریزو 6 پرو را تست رانندگی کنید تا از عملکرد و راحتی آن اطمینان حاصل کنید.

مقایسه با رقبا: آریزو 6 پرو  را با سایر رقبا مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

گارانتی و خدمات پس از فروش: گارانتی و خدمات پس از فروش خودرو را بررسی کنید.

 

در صورت داشتن هرگونه سوال دیگر، در مورد آریزو 6 پرو یا سایر خودروها، در قسمت نظرات در خدمت شما هستیم.